Wednesday, June 23, 2010

Fitnah semata-mata...



Itu semua memang fitnah semata-mata. Perancangan yang disebutkan memang tidak wujud. Saya memang tahu pendapat ustaz Azzahari dan Shaikh Ayman tentang terorisme! Mereka memang menentang terorisme habis-habisan! Kerana mereka yang percaya terorisme ini bertitiktolak daripada Akidah yang salah, yang berbau khawarij!

Akidah Khawarij bagaimana? Mereka meninggalkan ulama dan mengikut pendapat mereka sendiri walaupun mereka jahil. Mereka ambil ayat-ayat al-Quran yang keras, dan aplikasikan ayat-ayat itu kepada orang-orang Islam. Akibatnya, mereka mengkafirkan pemimpin-pemimpin Islam yang tidak memerintah dengan undang-undang Islam, dan melabelkan Negara-negara ini Negara kufur. Akhirnya semua yang bekerja dengan kerajaan-kerajaan seperti ini, daripada tentera dan polisnya hinggalah kepada pekerja sektor awam, dan sesiapa yang tidak bersetuju dengan mereka, semuanya dianggap kafir. Dengan kekufuran mereka semua ini, maka halallah darah mereka, halallah mengebom dalam negara-negara ini, walaupun terkena orang-orang awam, kerana mereka semua kafir!

Oleh kerana mereka tidak mengendahkan nasihat para ulama, maka mereka melakukan sesuka hati mereka atas nama jihad! Membunuh orang-orang kafir yang masuk ke Negara-negara Islam dengan aman dan bukan berperang mahupun rakyat mereka di Negara mereka sendiri, atas alasan orang-orang barat semuanya memerangi Islam, maka halal darah mereka, dalam apa keadaan pun. Maka mereka pun mengebom hotel-hotel mewah di mana ramai rakyat-rakyat pelancong daripada Barat, dan sebagainya.

Islam jenis yang dihuraikan di atas, memang ditentang habis-habisan Ustaz Azzahari dan Shaikh Ayman. Malah itu bukanlah Islam kerana Islam tidak ajar sedemikian!

Mereka juga dituduh pernah hadir kem mujahidin dan menerima latihan jihad. Allahu a'lam, mungkin mereka pernah berlatih di kem mujahidin di Pakistan atau Afghanistan untuk berlatih sebagai mujahidin. Tetapi itu tidak boleh dijadikan bukti bahawa mereka adalah pengganas! Kerana mereka ikut latihan mujahidin sebagai menyahut anjuran nabi agar belajar memanah, menunggang dan lain-lain, iaitu ilmu peperangan! Ini untuk persiapan menghadapi kemungkinan diserang musuh, dan termasuk dalam ayat al-Quran: “Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah dan musuhmu dan orang orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. Apa saja yang kamu nafkahkan pada jalan Allah nescaya akan dibalasi dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dianiaya (dirugikan).” [al-Anfal:60]

Seperti juga di PLKN di mana anak-anak muda dilatih selama 3 bulan, ataupun latihan Tentera Simpanan, dan sebagainya seperti yang ada di banyak negara seperti Turki, Malaysia dan juga Singapura!! Mungkin mereka hanya pergi untuk berlatih selama 2 MINGGU!! Apa sangat lah boleh dipelajari dalam masa 2 minggu sedangkan latihan ketenteraan di PLKN, tentera simpanan dan sebagainya memakan masa jauh lebih daripada itu!

[Modul Fizikal (PLKN) adalah sebuah modul yang dilaksanakan untuk membina kemahiran dan ketahanan mental, emosi, spiritual dan fizikal bagi menjadikan peserta Program Latihan Khidmat Negara sebagai warganegara yang berkesan. Secara khususnya, latihan-latihan yang dilalui dapat mengeratkan perpaduan di kalangan peserta, mempertingkatkan ketabahan mental bagi tujuan hidup (survival), daya kepimpinan, disiplin dalaman, keyakinan diri, kemahiran bekerja sebagai ahli satu pasukan, kemahiran menyelesai masalah, membuat keputusan secara individu dan dalam kumpulan. Di samping itu, peserta akan dilatih oleh para jurulatih untuk mempelajari melalui pengalaman dalam aktiviti-aktiviti seperti kawad, kraf hutan, pertolongan cemas, membaca peta, kompas, latihan pandu arah, menyeberangi sungai, merempuh halangan, aktiviti menggunakan tali (litar tali tinggi dan rendah), merentas desa, seni mempertahankan diri, aktiviti air, kembara hutan dan lain-lain. Modul ini dilaksanakan selama empat minggu di dalam dan di persekitaran tapak perkhemahan. ]

Dan tanpa mindset khawarij, latihan 20 tahun pun tidak akan menjadikan sesorang itu pengganas, sedangkan tanpa latihan ketenteraanpun seseorang yang bermindset khawarij akan menjadi pengganas! Itulah hakikatnya!

Masalahnya, sumber perisikan ini boleh dipertikaikan, dan disebut bahawa ianya daripada perisikan Amerika Syarikat! Mereka memanglah akan buat tuduhan seperti ini kerana mereka ditentang oleh para mujahidin di Afghanistan dan Pakistan. Amerika Syarikat, yang dibawah telunjuk Yahudi, akan berusaha menghindarkan umat Islam daripada mempersiapkan diri untuk jihad yang akan berlaku seperti yang disebut oleh nabi Muhammad (sallallahu ‘alayhi wasallam) sendiri tentang akhir zaman! Bila? Tiada siapa yang tahu, tetapi nampaknya orang kafir lebih percaya dengan hadith akhir zaman daripada orang Islam sendiri sehinggakan mereka sudah mengambil langkah-langkah pencegahan, sedangkan orang-orang Islam masih tidur di tilam Dreamland!

Lihatlah betapa beraninya Israel sekarang, dan berapa lemahnya umat Islam, sehinggakan kezaliman ke atas umat Islam berlaku, kita hanya mampu mengutuk. Mereka mengetuk, kita mengutuk! Mereka suruh, kita serah!
Fikirkanlah!... Polis mendakwa bahawa "rangkaian" ini sudah masuk ke dalam universiti-universiti tempat dan membuat rayuan kepada penuntut-penuntut universiti agar melaporkan kepada pihak polis sekiranya dipelawa untuk mengikut rangkaian JI itu. Kita tahu keprihatinan rakyat Malaysia dalam hal ini. Sekiranya polis perlu merayu, ini seolah-olah memang tiada langsung aduan setakat ini daripada universiti-universiti tempatan. Ini menunjukkan bahawa perkara ini tidak wujud! Allahu a'lam.
Mungkin mereka mengaitkan aduan tentang Wahabi dengan isu pengganas. Ini tiada kena mengena langsung! Seperti saya sebutkan, golongan yang mengganas adalah mereka yang berfikiran atau mempunyai mindset Khawarij. Khawarij adalah golongan yang sering memberontak atau cenderung untuk memberontak melawan kerajaan atas dasar yang dihuraikan di atas! Maka, selidik dahulu sebelum bertindak! Benarkah tertuduh itu mempunyai mindset Khawarij? Lihat kepada kecendurangannya, fokusnya, tindak tanduknya! Saya tidak perlulah mengajar teknik penyiasatan di sini. Yang pentingnya, siasat sebelum bertindak!
Dan yang paling wajar disiasat adalah dakwaan Wahabi adalah pengganas (teroris), tidak dapat tidak! Kononnya, Wahabi adalah fahaman ekstrem, maka digelar wahabi teroris! Sekiranya kenyataan ini benar, maka seluruh Perlis mesti dimasukkan ISA kerana mereka Wahabi dan mereka pengganas (menurut formula di atas)! Orang Saudi tidak boleh melancong di Malaysia kerana mereka Wahabi dan pengganas! Dan menurut formula ini juga, Dr Wahbah az-Zuhaili dan Dr. Yusuf al-Qardhawi yang juga dikatakan Wahabi atau terpengaruh dengan Wahabi, maka mestilah dilucutkan daripada gelaran Tokoh Ma'ah Hijrah!
Subhanallah... Siasatlah maklumat yang diterima, dan siasat juga pemberi maklumat!
Hakikatnya, bukan Wahabi itu fahaman ekstrem. Tetapi mereka yang mempunyai mindset khawarij itulah yang berfahaman ekstrem! Dan mindset ini mungkin wujud di dalam mana-mana mazhab atau kumpulan!
Bukan tujuan saya di sini untuk menentang kerajaan, jauh sekali! Cuma untuk membersihkan nama baik mereka yang tertuduh dan membetulkan persepsi rakyat Malaysia dalam isu ini. Barangkali pihak kerajaan dan polis telah menerima maklumat yang salah maka perlulah dibetulkan.

Semoga Allah memberikan petunjuk kepada semua yang berhak menerimanya, dan melaknati semua yang berhak dilaknati!

No comments:

Post a Comment